min stad

Det är inte klokt vad många bilder jag tar här nere i Lyon. Snart kommer inte den externa hårddisken räcka till längre och jag får investera i ännu en. Men nog är det svårt att inte ta bilder när det är så vackert här! Jag älskar stenhusen, fönsterluckorna, de franska balkongerna, marknaderna, floderna Rhône och Saône som korsar staden och utsikten över kullarna som ligger en timmes bussfärd iväg.
 
Utsikten från den gamla delen av Lyon
De här ostarna kan man köpa varje tisdag då det är marknad vid Croix Rousset
En av gatorna i gamla stan
 
 
Den sista bilden är från när jag besökte en kolonilott. Ägaren var en mysig gammal gubbe som skrattade mycket och bjöd på vindruvor direkt från plantan. Så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0