ett år i Frankrike

Hej på er och välkomna till min blogg! Sofia är mitt namn och jag:
  • är 19 år
  • kommer från norra Sverige
  • bor för tillfället i Lyon
  • älskar klyftpotatis (och keso, älskar keso!)
  • gillar att skratta
  • har en svaghet för färggranna pennor och fina skrivböcker
  • tackar aldrig nej till livemusik
Det är alltså jag som kommer att skriva den här bloggen vilken handlar om mitt liv i den franska staden de kallar Lyon. Här kommer jag att stanna under ett år för att lära mig franska, träffa nya människor och konsumera baguetter. Kanske kommer bloggen också att handla om den periodiska saknaden av fosterlandet som poppar upp lite nu och då, men mest av allt kommer den att handla om mitt liv här.
 
Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0