#avgå

Det är få saker som får mig så less som när man krånglar till saker i onödan. Jag gillar människor som löser saker istället för att klaga och hitta problem som egentligen inte finns. Därför måste jag erkänna att om Frankrike hade varit en person hade jag hatat den egenskapen hos hen, för det kan omöjligt finnas någon som krånglar till det så mycket som henom.
 
Idag när jag besökte ett universitet för att skriva in mig för en kurs till våren visade Frankrike prov på detta. På hemsidan fanns en checklista över vad man behöver för att skriva in sig, därför såg jag också till att ha dessa saker med mig. Men, (tro mig, det finns alltid ett men) när jag sätter mig med handläggaren och börjar plocka fram dokumenten man behöver (kopia av sitt pass, slutbetyg på svenska, slutbetygen översatta till engelska/franska verifierade av skolan med stämpel samt två kort på sig själv) så berättar hon för mig att hon också behöver min födelseattest där härstamningen från mina föräldrar finns med. SERIÖST?! Man kan ju strypa någon för mindre. Jag valde att inte låta mitt vikingblod ta över denna gång, utan ska istället fixa fram det där jävla dokumentet. Men fy fan vad less jag är, I Sverige kan man för tusan ansöka över internet utan att de begär mer än en personlig kod!!!!!!!!! Nu ska jag tröstäta. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0