hockeymatch

Vet ni vad? I lördags gick jag på mitt livs första hockeymatch (något som är väldigt skamligt med tanke på hockey praktiskt taget är religion i min kära hemstad). Det var en match mellan Lyon lions och L'avalanche Mont-Blanc. Det var väldigt underhållande och patriotiskt när publiken skrek: "Lyonnais" i kör för att heja på hemmalaget. Något som också var underhållande var att jag hamnade framför en man från Minnesota som jag tror till och med var mer engagerad i matchen än spelarna själva och högt ropade: "Thank you sir!" varje gång han tyckte att domaren hade fattat rätt beslut. 
 
Såhär såg vyn över hockeyarenan ut från våra sittplatser. Lyon är laget i rött.
 
Här är Andrea, jag och Jin som representerar tre världsdelar; Andrea från Miami, jag från Sverige och Jin från Korea. I alla fall; efter hockeymatchen, vilken Lyon vann, drog vi tre samt våra kära colombianer (som inte fastnade på bild) vidare och firade segern. Bra lördag helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0