Barcelona

Åh vad jag gillar denna stad, den är vacker, har nära till havet, varma nätter, färgstarka invånare och fantastiska byggnader. Även fast det finns alltför mycket kriminalitet för att en godtrogen person som mig ska kunna överleva så gillar jag staden och jag förlåter den för att den slukade min väns pass.
 
Jag och mina vänner anlände fredag kväll och återvände måndag dag. Lördagen började vi med att leta oss fram till Sagrada familia: ett ställe man inte kan beskriva med ord för att det är så vackert. På gatan utanför stod konstnärer och sålde tavlor, väldigt fint.
 
Den här mannen tyckte jag var särskilt duktig.
 
Här är min vän Jin i den orimligt långa kön in till kyrkan, men ack så värt det var!
Sagrada familia.
Och inuti härligheten fanns glasfönster som kan få vem om helst att bli religiös.
Här är Ana som ser förvånansvärt pigg ut med tanke på utången kvällen innan. Dessutom är hon utan smink. Orimligt vacker kvinna det där!
Husen i Barcelona är det bästa, de ser ut att ha blivit dekorerade av kristyr precis som pepparkaksgubbar.
Mer fint.
 
Här vill jag bo.
Här har vi utsikten från en turistbuss vi åkte, skymningen var så fin den kvällen.
Och ännu mer skymning. Jag tog inte många fler bilder, men resten av tiden bjöd på sangria, tapas, besök till ett efterlängtat hav (Gud vad jag har saknat vattnet och saltstänken), paella, försök till kommunikation mellan mig (spansknivå = 0) och spanjorer (engelsknivå = 0) och många skratt. Jag kan lugnt säga att det var en resa jag kommer att minnas resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0