söker lägenhet

Vet ni vad? Jag ska flytta. Till våren vill jag inte längre bo ensam i ett residens av ett gäng olika anledningar. Här kommer några av dem:
  • Hyran är för dyr
  • Jag har ingen säng utan sover på en bäddsoffa
  • Det är för ensamt ibland
  • För att tvätta måste jag betala 2,7€ per omgång tvätt
  • Det är för långt till mitt framtida univesitet (och även till centrum, tågstationen, floderna etc.)
  • Ingen jag känner bor här
  • Det finns ingen ugn (vilket innebär att jag inte kan laga klyftpotatis!!!)
  • Det kan vara kul (och bra) att lära sig leva med andra människor igen
Som ni ser finns det många nackdelar vilka jag har upptäckt under tiden jag har bott här, även om det såklart finns fördelar som att kunna gå runt klädd hur jag vill och ha ett badrum alldeles för mig själv. I alla fall letar jag just nu efter en person med en trevlig lägenhet som vi kan dela. För när man delar en lägenhet med någon får man också råd att bo närmre centrum vilket jag skulle älska! Just nu måste jag åka tunnelbana och spårvagn i trettio minuter för att ta mig till de centrala delarna, vilket inte är supertrevligt när man åker själv på kvällen.
 
Här skulle jag älska att bo:
 
 
 
 
Tänk et att vakna upp till den utsikten utanför fönstret! Croix Rousse heter området och jag är kär! Så just nu hoppashoppas jag att jag ska hitta något till ett rimligt pris på den här fina kullen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0