här kommer jag att bo

Här kommer jag att bo till våren. Efter att ha letat en knapp vecka efter nytt boende fick jag ett erbjudande jag inte kunde motstå. Croix Paquet. Inneboende hos en fransman som heter Marty. I ett rum större än hela min lägenhet. Boendes i ett fint och tryggt område. Högt i tak, mörka trägolv, ett fullt fungerande kök med gasspis och ugn, ett vardagsrum och världens kanske finaste ytterdörr. Jag föll pladask.
 
Här är min framtida port! Granne med en pizzeria och allt.
Såhär ser det ut på väg ner mot de mer centrala delarna av stan. Lägenheten ligger på en kulle och där nere kan man skymta en fin park med ett monument romarna lämnade efter sig.
Om man vill gå åt andra hållet (alltså uppför kullen) ser det ut såhär.
Jag fick nyckeln i handen. Den är så gammal, stor och fin!
Och såhär ser innergården ut på ett ungefär. I jämförelse med mitt residens känns det här bara så mycket bättre. Mer personligt, tryggare, billigare(!) och bara i allmänhet bättre! Jag vill flytta in nu nu nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0