23 december

För tillfället befinner jag mig alltså i Stockholm och här planerar jag att stanna tills den 29 december då jag drar till London för att fira in det nya året (pepp). Hittills har jag hunnit med att göra en hel hög svenska saker som jag har saknat otroligt. Som att äta keso, dricka kranvatten, handla sent på en söndag för att affärerna fortfarande är öppna, koka kola, baka lussebullar, äta köttbullar och mer. Ja, ni kan ju tänka er hur det blir när man är svältfödd på svensk mat och i allmänhet svenskhet för ett tag; man vill ha allt.
 
Såhär ser lussebullarna jag och min syster har bakat ut. Saffran <3
Vi har också hunnit med att gå en sväng på en svinkall julmarknad i Sigtuna, jag, Bodil och Bodils pojkvän Alexander. Lite lyckliga ser vi allt ut, även fast kylan trängde in i märg och ben.
 
Nu ska jag äta risgrynsgröt! Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0